Sälen och ruder

Ah är lite små irriterad just nu eftersom jag skrev ett jätte långt inlägg om sälen förut och tryckte spara och publicera men det försvann ändå så orkar inte skriva om de nu så får bli kortfattat... Skrev också ett inlägg om julmarknaden i ruder men de försvann också, irriterande eller vad!
Aja skit samma kort om sälen nu då... Va jätte roligt att åka tillö sälen som det alltid är fast va kanske inte riktigt lika kul som det brukar vara eftersom det itne var så mycket backar öppna. Va kanske 4 öppna i tandådalen och 4 öppna i lindvallen... Det var också skidtestar helg i tandådalen denna helgen så provade på att åka snowboard och även 2 andra skidor... Dom ena skidorna jag provade va riktigt bra fäste och glid i, dom hade inte suttit fel fast mina skidor är ju inte så gamla så.. ah... Vi åkte inte bara skidor utan vi va också på after ski naturligtvis... Första dagen vi va på after ski så va svenne rubins där, lr ah va bara en person ur svenne rubins där för dom andra i bandet hade övergett han... Men va trevligt ändå han sjön långa bollar på bengt, när brandstation brann ner, sälen har inga fjäll, och en gammal amazon, den sjöng han både fram och baklänges.. Ah sen sjöng han ju fler låtar med så klart:P...
Sen på kvällarna spelade vi lite familjespel, såg på idol och sen pluggade jag lite också sen hann vi inte med så mycket mer... På hemvägen stannade vi på donken i kristinehamn, och där laddade jag på med ett FBK- mål, och genom att köpa FBK- målet så sponsrade jag också Färjestad med 3 hela kronor... Snacka om generöst av mig;) haha

Aja idag alla fall så har jag varit på julmarknad i ruber... Jag och amanda skulle stå där och sälja ljukärvar mellan 10-12.30 idag, så fick gå upp ganska tidigt imorses och va skit seg eftersom vi kom hem typ elva igår och hade inte hunnit ta igen mig riktigt.... Men men va inte mycket att göra åt... Va inget vidare att stå där va både trött, kall och tårna va typ som isbitar... Sen kändes det lite onödigt att vi skulle va där kl 10, eftersom marknaden inte började förän 11, och allt va ju klart så vi fick sitta där och bara vänta en timme först... Sen känns det lite orättvisst också att alla behövde ju inte sälja julkärvar... Och menar varför ska vissa få jobba mer än andra i laget??? Vi ska ju jobba på lörda och sönda nästa vecka me, men ska kanske prata med någon av tomasarna och försöka övertala att få slippa den ena eftersom jag jobbat 1 gång mer än vissa andra på dom här 2 veckorna nu... För tycker det är fel att vi ska jobba både lörda och sönda nästa vecka, menar vi vill faktiskt hinna me andra saker också... Alla fall jag först o främst är det mycket inlämningar  och prov o skit innan jul, sen vill man ju gärna hinna umgås med sina kompisar också....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0